Dato og tid er tirs 20. nov 2018 02:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: kimskubic.dk?

Geografisk sted: Roskilde
Er ny i klubben og her på siderne - og har et spørgsmål:

Jeg har bestilt reservedele til min FE35 hos Kimkubic.dk for et par uger siden og har ikke hørt noget. Har rykket på mail og heller ikke fået svar. Kan se på både Google og Trustpilot, at andre oplever det samme, og at vedkommende omtales som "svindler": https://dk.trustpilot.com/review/www.kimskubic.dk

Jeg har (desværre) forudbetalt (omkring 1500), så det er jo ærgerligt - er der nogen her, som har erfaringer med kimskubic.dk?

Mvh
henrik

Geografisk sted: Lyderslev, Stevns
Jeg har tidligere - for et par år siden - handlet der - og havde ingen problemer. Prøv at smid et opslag i en af Veterangrupperne på Facebook - jeg har se at han sommetider svarer dem der skriver der.

/Jens

MF 35, 1963, stelno SHMY 310826
MF 35, 1962, stelno SHM 287299
Tidligere:
Ferguson TEA-20, ombygget til 12V, 1950, stelno 151226
Ferguson FE 35, 1957, stelno SGF 23361

Også lige en kommentar herfra.
Har handlet flere gange med Kim uden problemer, men den sidste gang var der restordrer, som var fra
hans eget lager, efter mange undskyldninger som der kan skrives tykke bøger om, har jeg nu indset
at jeg ikke får tingene. Så hold jer LANGT væk fra den klaphat. Der kan ikke laves en aftale m ham som holder... total lyst løgner !

Mvh Søren

Site Admin

jeg har handlet der 4 gange. 3 gange uden problemer (flere år tilbage) og så engang for nylig, hvor der gik over 1 måned og en del "pres". Til sidst endte det med jeg fik delene, sendt direkte fra Agriline.
veterantraktordele.dk Michael Føns har jeg dog kun godt at sige om, han er lidt dyrere end andre, men det kan jo være godt givet ud.

Geografisk sted: Vesthimmerland
Hvordan går det, har I fået redet trådene ud.?

Jeg må indrømme, at jeg flere gange har taget mig til hovedet over nogle fejl, der er sket hos Kim. Jeg har også oplevet at måttet rykke flere gange, så jeg begyndte at tvivle på, at fejlene nogensinde ville blive rettet. Men i den sidste ende er det alligevel altid lykkedes at få handlen afsluttet. Derfor er jeg nok villig til at give medhold, hvis man skriver, at Kim kan være et rodehoved, men jeg kan ikke genkende, at han direkte skulle være en svindler. Derfor er mit bedste råd, at man holder styr på sin bestilling og med mellemrum sender ham en mail og rykker.
Vi bør også huske, at hvis vi er utilfredse, så kan vi jo bare selv bestille direkte fra Agriline. Det har jeg prøvet, og det var hverken billigere eller sjovere selv at skulle udrede fejl med et firma i England.

Jakob skrev:
Hvordan går det, har I fået redet trådene ud.?

Jeg må indrømme, at jeg flere gange har taget mig til hovedet over nogle fejl, der er sket hos Kim. Jeg har også oplevet at måttet rykke flere gange, så jeg begyndte at tvivle på, at fejlene nogensinde ville blive rettet. Men i den sidste ende er det alligevel altid lykkedes at få handlen afsluttet. Derfor er jeg nok villig til at give medhold, hvis man skriver, at Kim kan være et rodehoved, men jeg kan ikke genkende, at han direkte skulle være en svindler. Derfor er mit bedste råd, at man holder styr på sin bestilling og med mellemrum sender ham en mail og rykker.
Vi bør også huske, at hvis vi er utilfredse, så kan vi jo bare selv bestille direkte fra Agriline. Det har jeg prøvet, og det var hverken billigere eller sjovere selv at skulle udrede fejl med et firma i England.

ligefrem dyrer vil jeg ikke sige agriline er, jeg bestilte varer for 3700kr sidste gang og for knap 5000kr denne gang, varen kom inden 4 hverdage, den første gang sparede jeg knap 1000 kroner, i forhold til kimskubic. og ved de beløb er det jo fri fragt, selv for de store bagskærme jeg købte her sidst var også fri fragt. jeg bestilte selv første gang ved kim, og hørte ikke fra ham i en uges tid, min bedre halvdel kimede ham efterfølgende ned, og da hun endelig fik fat på ham påstod han at han lige havde sendt dem ud af døren med posten, nøjagtigt samme historie som en af dem på trustpilot så vi havde besluttet at pengene bare skulle retur så hurtigt så muligt. pengene kom en time efter på mobilepay, og jeg bestilte i stedet på argriline, dette var en tirsdag formiddag, og varen stod på hjemme adressen fredag da jeg kom hjem.
I øvrigt fremgår hans cvr nummer heller ikke på hjemmesiden ?

theileren

Godt spørgsmål. Det ser ud til i registeret, at butikken er ophørt pr. 14/2-2017

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?e ... anguage=da
Citat:
Kims Kubic v/Kim Søegaard
CVR-nummer
30326385
Adresse
Enghavevej 35
Postnummer og by
9900 Frederikshavn
Startdato
01.04.2007
Ophørsdato
14.02.2017
Virksomhedsform
Enkeltmandsvirksomhed
Reklamebeskyttelse
Nej
Status
Ophørt

Brugeravatar

Geografisk sted: Føllenslev
Han er også flyttet og det nye sted passer fint med baggrunden på hans Facebook.

Telefonnummeret passer med; Skagensvej 322, Nielstrup, 9981 Jerup. Adressen ejes af Rudi Poula Raasthøj Nielsen. 118.dk lister dette som Kim Søegaards adresse.

Adressen på Facebook; Faurholtvej 80, 9900 Frederikshavn bebos af Tania Sauer Søegaard og firmaet Stald Ledet IVS. Adressen ejes af LEDET TKL ApS som ligger på en helt anden adresse med 3 andre kvinder i ejerkredsen ... :shock:

Navne og adresser begynder herefter at forgrene sig og der er sikkert en mening med det som jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har ikke undersøgt kvindernes fødenavne kontra giftenavne men... "The plot thickens ;-)"

Ovenstående kan altsammen findes på Facebook, 118.dk, krak.dk, virk.dk, ois.dk og kan fremsøges uden speciel adgang til disse sites.

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Jeg ved ikke, hvad konspirationsteorier kan hjælpe. Når firmaet er lukket, så kan man jo ikke handle med det mere.
Min sidste handel med Kims Kubic blev afsluttet cirka tre uger før firmaet lukkede.

Hvor mange Agriline forhandlere er der nu tilbage i Danmark.?

Brugeravatar

Geografisk sted: Føllenslev
Jakob skrev:
Jeg ved ikke, hvad konspirationsteorier kan hjælpe. Når firmaet er lukket, så kan man jo ikke handle med det mere.
Min sidste handel med Kims Kubic blev afsluttet cirka tre uger før firmaet lukkede.

Hvor mange Agriline forhandlere er der nu tilbage i Danmark.?

Nu behøver man jo ikke et CVR nummer for at drive en webshop ;-)

Hvis firmaet er lukket, hvorfor så holde websiden tilgængelig og hvorfor betale for domæne (1 år) til 07-2019 ?

Kim Søegaards Facebook profil indikerer IKKE at kimskubic.dk er lukket (!)

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

SorenR skrev:
Nu behøver man jo ikke et CVR nummer for at drive en webshop ;-)

Nej, men jeg kan ikke se, hvordan der kan handles med et firma, som ikke eksisterer. Hvis der handles med ham, så går jeg ud fra, at det må være gennem et andet firma eller i privat regi uden faktura fra Kims Kubic.

SorenR skrev:
Hvis firmaet er lukket, hvorfor så holde websiden tilgængelig og hvorfor betale for domæne (1 år) til 07-2019 ?

Det kunne jo være en venlig service, så kunderne kan læse deres tidligere ordre og se sortiment mv.
Eller måske ud fra et håb om at genopstå efter en underdrejet periode. Jeg ved det ikke.

SorenR skrev:
Kim Søegaards Facebook profil indikerer IKKE at kimskubic.dk er lukket (!)

Det er der vel heller ikke en lov for, at den skal.?

Men i praksis for traktorfolket er den korte historie vel, at nu har Agriline ikke mere en forhandler i Danmark, og derfor er man i fremtiden henvist til at købe direkte i England, hvis man vil handle med Agriline.?

Jeg hører måske til de få, som synes, at det er noget skidt.?

Men i forlængelse af de kloge advarsler imod at handle med Kims Kubic, vil jeg også godt tilføje en lille advarsel imod Agriline.
Man ved ikke, hvordan det er at handle direkte med et firma i England, før man flere gange har prøvet at modtage kostbare forkerte varer og transportskader grundet for dårlig indpakning osv.
Der er mange ting, som ofte kan være værre, end f.eks. at reservedele bliver forsinket, eller at der går irriterende mange dage, før man får penge retur.
I mine øjne har Agrilines varesortiment i de forgangne år ofte ikke haft den bedste kvalitet, og har jeg ret, så medvirker det nok heller ikke til at gøre det nemmere at være dansk Agriline forhandler.

F.eks. en ny møtrik med revet gevind tyder vist ikke ligefrem på den bedste kvalitetskontrol.?

Vedhæftet fil:
Agriline-moetrik.JPG
Agriline-moetrik.JPG [ 165.05 KiB | Vist 208 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]