Dato og tid er man 18. nov 2019 05:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Vejle
Hej med jer

Så er jeg blevet ejer af en 3,5 Hk. Stationær FF motor fra 1939.
Den kører, men de ryger lidt under gang, og det kan tyde på slidte stempelringe, eller skrabering. Men det kan vel også være fordi oliestanden er for høj i bundkaret. Er der nogen der kan fortælle hvilken oliestand en motor som denne skal have ?

De roterende dele er fra enten en Ford T eller en Ford A Det skifter i årgangene 1939/1940 det samme gør tændingssystemet. Fra en Vico afrivningsmagnet til en roterende magnet. Skifter stempel osv til Ford A samtidig med at magnettypen sifter ? eller er det ikke noget der kan regnes med ?

Min motor er rimelig gangbar, starter pænt, men den har ikke den rigtige mørkegrønne farve. Men er der nogen der kender den rigtige farves navn ? eller evt en RAL kode ?
Hvad med staferingerne, de skal være i rød og gul, men hvor og hvor mange, hvordan ser de ud originalt ?
Havd med svinghjulene ? hvilken farve er de originalt ?, jeg har set motorer med røde sorte og grønne svinghjul.
Stødstæmger og vippearmene hvad skal de have at farve ?

Der er et kar ( svømmerhus vil det vel normal være ) hvor man fylder en sjat benzin til at starte op på. I samme side sidder stilleskruen til strålespidsen, der kun skal åbnes lidt for at motoren går fint. På den anden side af karburatoren sidder en stilleskrue mere. det er formodentligt en hane til tanken der ligger under motoren, og den er for modentligt til petroleum. Men kan du fortælle lidt mer eom driften af denne motor vil jeg naturligvis gerne høre nærmere.

Kan du hjælpe med et svar bliver jeg rigtig glad.

Titel:

Geografisk sted: Vejle
Hej med jer alle.

Farven skulle have RALkoden 6005, den kan laves hos fx Esbjerg Lak. Men det er ikke en standard de ligger med. De vil gerne lave 5L for ca 1000,- + moms. Ikke helt billigt, så kender du anden malings leverandør der ligger inde med RAL 6005, så vil jeg da meget gerne høre om det.
Har du evt en sjat stående kan vvi også snakke om det....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]