Dato og tid er man 18. nov 2019 06:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuglebjerg Sydvestsjælland
Mest til nye brugere, men nuværende brugere må oz gerne læse med

vedr. brugernavne når I opretter Jer:
Det er nemmest for alle parter at I vælger et brugernavn der er nogenlunde normalt gerne fornavn efternavn eller kaldenavn eller lignende. der tilmelder sig en del spammere og det er lidt besværligt at sortere disse fra når det reelle brugere osse har næsten lige så fancy navne.

skriv osse meget gerne hvor i landet I kommer fra, bynavn, område, landsdel eller lign. dette er meget praktisk i tilfælde hvor der måske bliver tale om personlig kontakt. skriv osse gerne lidt om interesser og lign i jeres profil.

brugernavne kan ændres ved at skrive en pb til mig

Hellere ægte storhedsvanvid end falsk beskedenhed.. (Erik Clausen)

Geografisk sted: sydsjælland
godt indlæg Kroman mvh søren fra jenstrup

Geografisk sted: Vesthimmerland
Jeg synes, at det er noget kludder at ændre navn på brugere, som har været aktive.
Når man ændrer brugernavnet, så ændres det i alle tråde, men ikke i citaterne, og jeg mener, at det vil skabe unødig forvirring især for nye læsere, at der står helt forkerte navne over citater.

Eksempel her, hvor jeg citerer Subwoof:
http://www.dvtk.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=20852#p20852
men nu hedder han "alexfs"

I øvrigt kan jeg heller ikke forstå, at "alexfs" skulle være mindre fancy end "Subwoof".
Så længe vi ikke taler om ekstremer, så må hvad der er "fancy" og "ufancy" vel bero på en individuel vurdering, som ikke skal afgøres af webmasters fordomme.? :)

Geografisk sted: Nordjylland
jeg fik ændret brugernavnet, men jeg kan godt se det noget bøvl med de citater :) alexfs er direkte sammenlinglig med mit fødenavn, alex f. simonsen ;)

Tidligere Subwoof

MF 35 under renovering :)

Site Admin
Brugeravatar

Jacob det er heller ikk mine fordomme der afgør det , det er om hvor besværligt det er for mig at sortere spammere fra reelle brugere.

Tidligere, det er aftaget lidt nu, kunne der måske være 20- 25 nye brugere i døgnet, og måske kun 2 eller slet ingen reelle brugere. Har de 2 reelle brugere så et brugernavn der, undskyld udtrykket - det var det første jeg lige kom på, ligner meget spammernes brugernavne, så går man først ind og kigger på mailadresse og er det så f.eks. en eller anden der osse lyder møstisk med .com bagefter så må man videre og tjekke ipadressen og er det så ikke en ip adresse fra de lande spammerne normalt kommer fra , ja så må man gå ud fra at den er ok.

Jeg har blokeret ip adresser i 10 tusindvis gennem årene, de kloge siger glem det, det stopper aldrig, så det er jeg holdt op med.

Jeg forlanger absolut IKKE at brugerne skal ha en .dk mail og hedde svend søren eller jens, som brugere, kun at man finder et brugernavn der bare indeholder et eller andet man på disse breddegrader vil finde naturligt.
Jeg skrev oz det var mest for nye brugere, og er der så en eller anden "gammel" bruger der vil ændre sit navn, så kan det kun gøres af admin, man kan altså ikk selv ændre det efter forgodtbefindende. Indtil nu er der så kun een der har ændret det og skrevet sit gamle navn nedenunder, og mon ikke alle der kommer her jævnligt kan finde ud af det - det tror jeg.

Nu er dette her jo hverken scor.dk eller lignende, og mange kender også hinanden personligt, så der er jo ikke meget hemmeligt over det, derfor beder vi osse om at man opdaterer sin profil med lidt om sine interesser og hvilken landsdel evt. by man kommer fra, hverken højde, kontonummer eller gadenavn er krævet. Dette bruges f.eks i køb salg eller hvis nogen søger personlig hjælp, så er det jo lidt smart at man ved hvor i europa det er, inden man begynder at byde ind. og disse profiler kan jo kun ses når man er logget ind.

PS og lige vedr. citater, ja men 2-3 indlæg højere i den tråd du henviser til oppe har alex skrevet og her står tidligere subwoof så det er vel ikke den helt store raketvidenskab :D

kroman

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil kunne genkende og udelukke nytilmeldte robotspammere.

Men hvad så med at tage fat i denne side:
http://www.dvtk.dk/phpbb2/ucp.php?mode=register
( Linket virker kun, når man ikke er logget på. )

Vedhæftet fil:
DVTK-Tilmeldingsbetingelser.jpg
DVTK-Tilmeldingsbetingelser.jpg [ 145.94 KiB | Vist 207750 gange ]

og skrive nederst med stor fed skrift som vist noget i denne stil:
Citat:
OBS: Når du er tilmeldt, så skal du sende en mail med dit brugernavn som overskrift til kroman@supertraktortosseforum.dk
Ellers risikerer du, at din profil bliver slettet uden videre, fordi admin tror, at du er en spammer.

Altså selvfølgelig med den korrekte mailadresse.
Derefter kan du slette alle de nye brugere, som du ikke får mails fra.

Sådanne systemer er ikke 100% sikre, og de holder næppe evigt, før man må finde på noget nyt. Men måske er det et forsøg værd for at gøre administrationen lidt nemmere i en periode.?

Rasmus fra Vejen 6600

køre min lille dexta benzin årg62

Geografisk sted: Nordjylland
hvorfor ikke bruge de systemer med et billede med tal/bogstaver på ?

Tidligere Subwoof

MF 35 under renovering :)

Geografisk sted: sydsjælland
Hold da kæft hvor er det svært at skrive hvor i landet vi kommer fra. jeg er nok sur og gammel men visse spørgsmål gider jeg bare ikke hjælpe med. vi savner alle Jesper som var meget høflig og hjalp alle. mvh den gamle sure mand fra sydsjælland næstved Fuglebjerg

Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjysk - Sydjysk Region
Hej til i få som ikke har udfyldt geografisk sted og en fornavn
ellers skal vi jo til og kalde jer for høn vi ved jo ikke om i er pige eller drenge

så det er da en lille bette ting og lige skrive geografisk sted og fornavn og alle bliver tilfreds

jeg tror flertallet ønsker det så gør dog noget ved det

det er utrolig træls og læse om det i indlægene at det mangles navne

http://www.youtube.com/watch?v=OUw-kjO8Er4
.
***************** Fordson Major 6 cyl trækker bare igennem*****************
.
Hilsen Lars.

Site Admin
Brugeravatar

vi har fundet ud af at nuværende jævnligt aktive brugere, ikke behøver/skal skifte brugernavn, for så er det ikk lige til at finde ud af hvis der linkes til indlæg til en der har skiftet navn

man kan ikke selv ændre brugernavn, dette gøres ved at sende en pb til mig

Jeg synes måske efterhånden, at der helt generelt køres lidt for hårdt på folks valg af brugernavne.
Jeg kan ikke se, at det er værd at bruge så meget krudt på.
Det spilder tid, det føles nemt krænkende for brugeren, og det drejer fokus væk fra den debat, som det i virkeligheden burde handle om.
Et eksempel:
http://www.dvtk.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=22542#p22542

Man kan have en ligeså god traktordiskussion med nogen, selvom man ikke kender dem eller ved, hvor de bor.

Der er også to forhold, som man måske bør være opmærksom på.
Det ene er, at bedragere og falske profiler også sagtens kan vælge et falsk fornavn og stednavn, som lyder ærligt og pære dansk.

Det andet er, at folk også kan have en fornuftig interesse i at bevare deres anonymitet på internettet, hvor alle kan læse med.
Det kan der være mange gode grunde til, men f.eks. et indlæg som dette vil jeg betegne som temmelig letsindigt:

Citat:
Hej

Jeg har netop renoveret min MF Guldfugl, og jeg har købt et ægte massivt guldrat og guldkontakter til den.
Men den står ude i carporten uden alarm, og jeg skal tre uger på ferie i morgen.
Er det for risikabelt.?

Med Venlig Hilsen

Lars Godtro
Dumgade 100
1000 Naivby

Brugeravatar

Geografisk sted: Fårvang, Midtjylland
Vel talt Jacob!!

Massey Ferguson 1953
Fordson Major 1955

https://picasaweb.google.com/1167241226 ... directlink
http://www.youtube.com/watch?v=SAiT3HYjCcA

Brugeravatar

Geografisk sted: Bevtoft - Sønderjylland
Hej Jacob.

Uden at vide det, så tror jeg intentionen med forummet her i sin tid var at DVTK's medlemmer kunne komme i kontakt med hinanden i et forum på nettet, og udveksle viden og røver historier.

Jeg fornemmer at der 'de gamle' (og mig selv for den sags skyld også) gerne vil bevare er klub ånden hvor det er Brian eller Lars fra Køge eller Skagen man skriver sammen med.

Jeg føler mig ikke zippet, men må indrømme at jeg ikke har gidet svare på et indlæg i ny og næ, alene fordi personen underskrev med et for vildt søvdonym.

Det er min holdning, at søger man hjælp eller viden her i forummet, så er 'prisen' at man ligesom bidrager med den lille smugle historie det nu engang er at have et fornavn eller kaldenavn, og en geografisk placering.

Det kan sagtens gøres uden man risikerer at miste det diamantbesatte guldrat på Fergusonnen.

61èr Fordson Dexta bensiner

Gumme

Site Admin
Brugeravatar

Jeg kender om nogen intentionen eller meningen med vores forum, idet jeg selv oprettede det i 2004 og det står her: viewtopic.php?f=4&t=4&p=4#p4

Forum skal være åbent for alle, vil man ydermere være eller er man medlem af klubben, så er det helt fint. havde det været lukket og kun for medlemmer - så er jeg overbevist om at det var gået dødt for længe siden.
Her skal være noget liv og debat i en sober tone, og man skal kunne skrive hvad man mener - og så også kunne tåle at få igen af samme skuffe uden at blive fornærmet.
Sådan syns jeg også det fungerer - indtil nu er det vist kun en enkelt der ikke kunne tåle mosten -
Tidligere i tråden har jeg udførligt ytret min holdning til brugernavn og stednavn.
Hvis I kigger på køb og salg i Pioneren og på www.dvtk.dk vil I se at 99 % af annoncerne er forsynet med navn tlf og evt mailadresse, de enkelte der manger skyldes helt personlige årsager, men redaktøren kender navn og tlf. på dem. sådan har det alti alti været og ingen har mig bekendt haft problem med det.
her ber vi bare om en geografisk placering, f.eks. har vi en bruger der bor i Frankrig, en i USA og flere i Norge. Om man vælger bynavn eller landsdel, kommer nok ud på et, men hvis der er en der siger "kom og hjælp mig" eller vil handle så er det da rart at vide om vedkommende bor i nærheden eller i modsat ende af landet inden man reflekterer

nu har jeg en profil på facebook ,som mange andre osse har, ikke fordi det interesserer mig (jaja det siger de allesammen kroman- glem det du er lige så nysgerrig som alle de andre :D ), men for at ha kontakt til den yngre del af familien og her er man da ikke så generte, det er de mest ufattelige ting folk lægger ud. kunne være interessant at vide hvor mange her der har en profil der. ;-)

Gumme

Jeg synes, at det er lidt vanskeligt at tage stilling til odiøse navne uden eksempler. Hvis en bruger f.eks. vælger at kalde sig selv for "Barnemorder" eller "Dyrplager", så tror jeg næsten, at administrationen vil gribe ind af sig selv.
Men er brugernavnet ikke svært anstødeligt, så kommer kritik nemt til at ligne diskrimination, som heller ikke er noget at stræbe efter.
Når det kommer til stykket, så kan enhver have noget imod næsten ethvert brugernavn, hvis der blot trykkes på de forkerte knapper til fantasien.

Nogle eksempler:

Gumme.... det kan man da ikke hedde.?
Det kan i hvert fald ikke være et rigtigt navn.?
Han er nok en provokerende slagsbror, der giver os nogen på gummerne, hvis vi provokerer ham til træf. Ham må vi hellere undlade at snakke med.
Der ser du, hvad et uskyldigt navn kan blive til i en twistet fantasi, men det er jo ikke Gummes skyld, vel.?
Og giver man ham en chance og alligevel diskuterer lidt med ham, så opdager man hurtigt, at han er god nok, og på visse områder faktisk en meget vidende herre, som er mange gode tips værd.

Boombibit.... Det er da hverken et navn eller et ord.? ... Hvordan kommer nogen dog på at kalde sig sådan et navn.?
Jamen det rager vel sådan set slet ikke mig. Jeg kan kun smile lidt uvidende. Hvis jeg skulle blive fornærmet, hvergang jeg ser et navn, som jeg ikke ved hvad betyder, så kunne jeg dårligt lave andet end at gå rundt og være fornærmet, og det er livet alligevel for kort til.
Hvis han ellers snart får lært at skrive "Major" i sine overskrifter, så man kan se, at han ikke bare er en teltturist, så skal jeg såmænd ikke klage. Vel da.?
Og når jeg ser hans nymalede Major med rød fartstribe og lydpotte i tretårnet sølv, så forstår jeg også godt, at det er meget nødvendigt at være anonym for at undgå plyndring og kunsttyveri.

Kroman.... Er det et rigtigt navn.? ... Ja, det kan det vel godt være, men jeg tror nu nærmere, at han har valgt brugernavnet, fordi han ser på forum som en hyggelig kro, hvor han elsker at hygge sig med gæsterne, og de med ham.

Søren.... Det må nok være en miljøaktivist, der ligefrem vælger et brugernavnsallogram for "ren sø".?
Det er et ganske udmærket navn, men nu er det taget, og ingen andre kan hedde det samme i forum. Det kan debatprogrammet ikke håndtere, og det ville skabe total forvirring. Så alle andre "sørener" er altså henvist til andre brugernavne, som i sagens natur skal bestå af andre tegnsammensætninger.

Jakob.... Ok, en undtagelse. Det er da godt, at der i det mindste stadig kan findes en enkelt bruger med et ordentligt brugernavn.
Hvis det da ellers er hans rigtige navn..... Så længe, der ikke er fremvist pas, kørekort eller dåbsattest, så er det jo kun en løs påstand.
Som jeg ser det, er det klogest ikke at hænge sig særlig meget i brugernavne. De er primært kun en vigtig kode, som præcist viser, hvilken profil der skriver. Personen bag profilen, må man lære at kende på anden vis.

Og sådan kan der være noget med enhver....

Men ønsker man en god klub ånd, så må det være vigtigt, at nye brugere føler sig velkomne. Derfor er det nok ikke det allerbedste at starte med at give dem et møgfald og i øvrigt nægte at svare, fordi man ikke kan lide det navn, som de har valgt, eller fordi man ikke kan se, hvor de bor.
Hellere mener jeg, at man bør svare pænt og godt, og så evt. supplere med et lille hint om, at et stednavn kan være gavnligt for bedre hjælp, og man skal henvende sig meget hurtigt til Kroman, hvis man har fortrudt sit spøjse brugernavn.
Jeg ved godt, at det er nemmest i teorien, så et surt opstød i ny og næ undgår vi nok aldrig. Men jeg synes så, at det er super godt, når det kommer her eller i "tjahhh......" frem for at forplumre de tekniske fagtråde. :)

Kroman

Med hensyn til Facebook, så er jeg ikke med på moden.
Det kan være, at jeg tager fejl, men jeg tror, at domænet lukker om senest få årtier.
Derefter vil det blive til stor fortrydelse for alle de millioner brugere, som har givet billeder, identitet og tekst til siden, fordi de nye ejere har overtaget rettighederne og vil tjene tykt på at sælge det hele til reklameindustrien og diverse andre kommercielle formål.
Voksne vil en dag tilfældigt se sig selv som spæde udenpå reklamer for bleer, fordi deres nybagte forældre engang viste billeder af dem på Facebook. Og andre vil kunne se sig selv på lolitareklamer, ingen er for grim til.. osv. osv.
Nej, jeg bryder mig ikke om Facebook.
Så har jeg trods alt mere tillid til en vetrantraktorklub, hvor det ikke er banditter i habitter, der styrer udviklingen.

Når vi nu er ved det med brugernavne, så kan forvirringen til træf måske gøres mindre, hvis alle får udleveret navneskilte, og brugere fra forum har både deres rigtige navn og forum brugernavnet på deres skilte. Igen vil jeg foreslå frivillighed af hensyn til folks eventuelle ønske om at være anonyme.
Men det kan sikkert blive sjovt at gå rundt og finde nogle medskribenter, som man aldrig har set før i virkeligheden. Man kommer nemt til at danne sig et billede af de mennesker, som man kun skriver sammen med. Virkeligheden kan overraske. Det har jeg i hvert fald ofte oplevet.
Men både for brugernavn og folks look gælder for mig normalt det samme princip. Man skal ikke skue hunden på hårene.

Man kan også sagtens forestille sig en ung knægt, der vælger et vildt sejt brugernavn, men når han så bliver nogle år ældre, så får han en periode, hvor han måske selv at synes, at navnet er for barnligt.
Derfor er det selvfølgelig også rimeligt at bede folk om ved tilmeldingen at vælge sig et godt brugernavn, som de kan stå ved permanent. :)

Brugeravatar

Geografisk sted: Bevtoft - Sønderjylland
Hej igen Jacob.

Gumme er mit kaldenavn siden folkeskolen. Vittige kamerater fandt på det ud fra mit efternavn Gormsen. Næsten ingen på mit arbejde eller fritidsklubben kender mig ved mit rigtige navn. Kun kasseren.

Booombibit heder Erik, og kommer fra Fårvang. Det står i hvert eneste indlæg, og han hilser altid venligt. Det er rigeligt. :wink:

Der er en der udgiver sig for 'Dexta køre bare' Han er for anonym til at jeg gider at svare på hans indlæg. Tænk sig hvis han nu boede i nabo byen, og vi kunne dele et eller andet - viden eller reservedele, eller hvad ved jeg. Det kunne være man kendte ham ?. Han har haft overskud til at lave et lille ordsprog, men et navn og by hører ligesom med i min verden.

Der er også en Risgård74. For anonym og 'useriøs' for mig.

Nuvel, der er ikke mange, og det generer mig ikke så meget. Det er dem selv der vælger ' servicen ' herfra :)

Det der må være mest irriterende for admin må være de maskin navne med reklamer der engang fandt vej ind på forum. De var irritrende

61èr Fordson Dexta bensiner

Gumme

Geografisk sted: Smorup, Haverslev, Himmerland
Halløj Alle navngivne og undercover.

For mig må folk såmænd hedder det de vil.
Jeg kan godt lide at kende rigtigt navn og ca bopæl, men ingen krav for mig.

Og alt efter Forum
Mvh Brian Simonsen, AKA BrianSim, AKA Brian S, AKA Grandmaster B, AKA Pilfinger.

Brugeravatar

Geografisk sted: Fårvang, Midtjylland
Hej Jakob

Boombibit??...joo, der er en historie bag, det er ikke så kryptisk.

Jeg syntes da selv jeg er ret god til at ligge mine indlæg under "de blå" når det drejer sig specific om min major, og ellers under traktor og motor forum når det kan gælde alle traktorer.

Jeg syntes lige du skal have ros for din underholdende og humoristiske måde at skrive på, det er altid interessant at læse, og det du skriver og de holdninger du har, er jeg langt hen af vejen enig med dig i!

Massey Ferguson 1953
Fordson Major 1955

https://picasaweb.google.com/1167241226 ... directlink
http://www.youtube.com/watch?v=SAiT3HYjCcA

Brugeravatar

Min opfattelse er at flertalet vil have geografisk sted og bare fornavn skrevet i indlæget
det er meget enkelt og bør ikke være svært og forstå og det har ikke noget med brugenavn at gøre

Kroman aperlerede bare til nogen ikke fancy brugenavne for at undgå spam eller kunne se hvad det var spam.....

søren 1 søren 2 søren 3 er vel også fancy ...... så fancy brugenavne kan ikke undgåes

for mig er diskusionen bare geografisk sted og fornavn i indlæget og navnet kan man jo nemt skrive fast i bunden i indlæget

Helt ærlig jeg forstår ikke at man ikke kan finde ud af det ( hvor svært kan det være ???????? )

.
.
Hilsen Lars.

Brugeravatar

Boombibit skriver hans fornavn
Gumme skriver ikke hans fornavn
gumme er jo også fancy navn fordi vi andre ved ikke hans historie for gumme og det er også lige meget kan jo bare tilføje fornavn nederst i indlæget og lade gumme stå

go eksempel er alex som har ladet det gl brugenavn stå nederst i indlæget

.
.
Hilsen Lars.

Brugeravatar

mvh den gamle sure mand fra sydsjælland næstved Fuglebjerg

ER det din fornavn ???

Præsten må da have fået kaffen galt i halsen da han skulle døbe dig

PS.. Hvad med og skrive din fornavn fast nederst i indlæget så ved vi hvad du hedder
det kommer jo nye medlemmer hele tiden så kan de jo se hvad du hedder....

.
.
Hilsen Lars.

Site Admin
Brugeravatar

Nådada, jeg fik da godt nok rørt ved et følsomt emne her

Da jeg selv i tidernes morgen skulle vælge brugernavn her kan jeg huske jeg var meget i vildrede, da jeg aldrig havde prøvet det før i et forum, og mange sjove navne var oppe at vende indtil jeg så lyset - nemlig mit mellemnavn/slægtsnavn eller hvad man nu kalder det som burde være kendt af de fleste i klubben i hvert fald, idet jeg på daværende tidspunkt var redaktør af Pioneren.

og det brugernavn bruger jeg stort set alle vegne rundt omkring på indernettet

Og min forfader var ganske rigtigt kromand i Lille Rise på Ærø for 350 år siden.

Tråden har da givet stof til eftertanke og jeg har nu selv sat mit fornavn på under indlæggene og det ER mit rigtige fornavn for det kaldte min salige moder mig og ingen skal beskylde hende for at lyve, meeeeeen jeg syns der kunne da godt være indlæg fra nogle som hverken vil fortælle det ene eller det andet, for at høre deres mening, nu vi har taget hul på det.

For det er da tankevækkende at tråden er læst over 1100 gange og alle indlæggene kommer fra brugere der dels på een eller anden måde giver sig til kende og dels er blandt dem der er mest aktive.
Er vi 8-10 stykker virkelig så glade for at læse det vi selv har skrevet - eller er der andre der har sneget sig ind og læst det osse, og måske har tænkt - puha det ser svært ud, og de kræver ligefrem noget af mig osse, jeg skal ikk ha blandet mig.

Jeg mener vi med dette forum (og selvfølgelig osse klubben) står med det man med et fint ord kalder et socialt netværk - skriver man dette i google står disse 3 links på første side:

http://www.labconfidential.dk/index.php ... dium=email

http://da.wikipedia.org/wiki/Socialt_ne ... tv.C3.A6rk

http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik ... tv%C3%A6rk)

og her er mange fine ord og sætninger, særlig i det øverste link og for at være sikker på I læser det kommer det vigtigste her (synes jeg)

Råd nummer 1: Det skal interessere brugeren
Det burde give sig selv; hvad end du forsøger at bygge et community op omkring, så skal det være interessant for brugeren at deltage. Alt for mange ser ikke ud over egen næsetip i et forsøg på at kvantificere indsatsen. De spørger, hvor mange mennesker kan vi samle – når de burde spørge, hvorfor skal brugeren bruge sin tid på mit brand community?

Se altid tingene fra brugerens synspunkt. De er forudsætningen for alt andet – en universel sandhed i øvrigt. Du kender dine kunder bedre end nogen anden, men ser dem måske for meget som – kunder. Få eventuelt hjælp med brugerstudier for at få et mere nuanceret billede, der kan afsløre en adfærd, behov eller interesse, som vil være oplagt at basere et community på.

Råd nummer 2: Der skal være personlig gevinst
Hvor altruistisk, velmenende og delende sociale medier end kan være, så husk at der inde i os alle bor en anerkendelseskrævende egoist. Brugeren skal med andre ord belønnes for være aktiv i dit community.

Det behøver ikke være materielle goder. Iflg. Jeff Howe, der fandt på crowdsourcing-begrebet, så er non-monetary rewards lige så vigtige. Points, virtuelle guldmønter, badges, kreditering osv. Du bliver overrasket over, hvor meget folk er villige til at gøre for et par digitale duelighedsmærker. Lige præcis hvad, der virker i dit community, kan ikke skrives på formel, men det findes – og det virker!

Råd nummer 3: Ærlighed er en forudsætning for tillid
Ærlighed, tillid, troværdighed, loyalitet. Ja nu fyres alle buzz-ordene af. Husk at vi bygger brand communities for at få mere loyale kunder, der identificerer sig med vores brand med de positive afledte effekter det nu medfører. Og brugeren gider ikke engagere sig i et community, hvor vedkommende ikke føler sig taget alvorligt eller føler sig holdt for nar.

Så lyt til brugeren og tag hans input seriøst – det sker i den bedste mening og kun for at hjælpe dig. Vis ansigt og deltag i debatten. Kommuniker direkte med brugeren for at få ham til at føle sig lidt mere som en “personlig ven af huset”. Skab transparens i opbygningen, så det er tydeligt, hvem der er afsender, hvad formålet er – og hvad der sker med data. Der vil være en naturlig skepsis over for kommercielle tiltag, men opdag at folk kan være særdeles rimelige, når blot man er ærlig og behandler dem med respekt.

så blev vi så kloge..................................

larslaudal

Det kan måske være udmærket, hvis det bliver ny mode frivilligt at sætte sit rigtige fornavn i signaturen.
Jeg vil blot ønske for læsevenligheden i forum, at vi i svar altid tiltaler med brugernavnet frem for det rigtige navn.

Du kan godt se problemet, hvis man svarer "Hej Søren, tak for de søde ord." i en tråd, hvor der f.eks. i forvejen er indlæg fra roden, deepblue og kildegård og flere andre, som alle hedder Søren.
Det er måske hyggeligere i første omgang, men svaret er jo nærmest intet værd, og læserne spilder deres tid på at scrolle forgæves op og ned for at finde de omtalte søde ord.
Det skal helst være nemt og sikkert for læserne at regne ud, hvem et svar er skrevet til, og derfor må det nok være mest nærliggende at benytte brugernavnet i tiltale.

Er det ikke ok at skrive det, hvis man er sur.?
Til erstatning for et personnummer, så er det selvfølgelig ikke meget bevendt. Det kan også være, at det er bedst at tie helt stille, hvis man er sur. Men jeg tænker alligevel, at det må være en formildende omstændighed, når folk godt selv ved, at de lyder sure, for så udtrykker det samtidigt, at de også godt ved, at det ikke kun er andre, der er noget galt med. :)

Brugeravatar

Hej brugernavn Jakob

Om vi bruger hej "brugernavn" eller fornavn er mig personlig ligegyldig når jeg læser teksten i indlæget kan jeg nok finde ud af det alligevel

det eneste jeg har skrevet var ........ geografisk sted og fornavn nederst i indlæget

og mon ikke de fleste personer fortrække at vide ca hvor personen bor og hvad han hun hedder til fornavn

når vi mødes til træf eller ringer sammen så siger vi jo ikke hej goddag "brugernavn" kun i de tilfælder at brugenavn er det samme som den rigtige fornavn men det er jo i de fleste gange ikke tilfælde

.
.
Hilsen Lars.

Senest rettet af larslaudal man 16. apr 2012 14:23, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]