Dato og tid er tirs 11. dec 2018 13:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuglebjerg Sydvestsjælland
Det er tit vi får henvendelser fra folk der gerne vil i kontakt med andre, for at dele plads til at skrue osv.
denne tråd er beregnet til at forsøge at skabe denne kontakt

Hellere ægte storhedsvanvid end falsk beskedenhed.. (Erik Clausen)

Geografisk sted: Stenlille Midtsjælland
god ide

Geografisk sted: Morup Mølle 7755 Bedsted Thy
det er en god ide
jeg har et sted hvor der er plads (skal lige ryde op først )

hilsen kim

Kan kun opfordre til at komme igang, vi er 4 kammerater som mødes her hver mandag aften kl 18.30 til 22. Så er der nogle ting som skal gøres klar til næste gang, sådan at der er skred i tingene. Vi suplerer bare hinanden godt også rent fag mæssigt, værktøjsmager, automekaniker, maskinhandler (reservedele til netto pris) og landbrugssmed. Vi har nu efterhånden mødtes i knap 3 år, og er bare en fast del af uge pogrammet, kan ikke aflyses, men måske flyttes til om tirsdagen hvis det er, det kan også være vi tar på besøg hos andre samlere, eller yder hjælp hvis nogen har problemer m et køretøj. Og aftenen slutter med en kop kaffe, så der lige er tjek på om alle har det godt! Vi kunne godt bruge et større værksted, men sådan er det vel altid!
Hilsen Søren

Hej
lyder rigtig godt...hvor henne.....

Hej igen, undskyld den lange svar tid, men de lyse aftner lokker jo! Bor i Himmerland ved Farsø, Hilsen Søren

Geografisk sted: Stevns
Hver onsdag er der klubaften (skrueaften) på Rødvig Skibsmotormuseum, fra ca 19 til 22. Vi hygger, skruer og slutter med kaffe og ostemadder. Alle er velkomne selvom vi ikke har noget traktorer på museet har vi masser af jern derhjemme og masser at snakke om.

Mvh/
Steffen Bechmann Olesen

hej lyder som en kanon go ide ligne det jeg leder har ledt efter. men er der nogen på fyn bor selv i odense. mvh Klaus

Geografisk sted: mørkøv
Hej det er lige noget vi også mangler i vestsjælland,
Jeg har en garage med rimelig plads, har også en gammel traktor (smiler) ville da syntes det ville være rigtig hyggeligt hvis der er nogle her i vestsjælland der også mangler lidt mande snak om traktor
mvh
Hansi

Geografisk sted: Vordingborg
jeg bor lidt uden for vordingborg, jeg har et stort værksted også en lift selvom den ikke kan bruges til traktor, trist nok er der ikke varme på, men når man først er kommet i gang tænker man ikke over det, jeg ejer en 35 og en 65 som jeg konstant skruer på og er der nogen som skulle have lyst skal i være velkommen, så skal jeg nok sætte en kaffemaskine op i værkstedet jeg havde også tænkt på at sætte en computer op med internet adgang men ved ikke om den ville kunne tåle kulden...... ellers må jeg bare bygge et lille kontor kunne jo være meget sjovt hvis vi var nogle stykker om det.... en form for klubhus....

Per Neis
Hanebjergvej 3
4760 Vordingborg
bil: 5356 0930
mail: sanne31@live.dk

lyder rigtigt fint per, jeg bor i hundige, har lidt probl. m min 35'er liften kører ikke ned, har beskrevet det her på siden. sig frem når du kunne tænke dig at holde "skruedag"
kan evt tage min 35'er med på en trailer, hvis det kan lade sig gøre.
mvh søren ranfelt
ranfelt5@hotmail.com
neis33 skrev:
jeg bor lidt uden for vordingborg, jeg har et stort værksted også en lift selvom den ikke kan bruges til traktor, trist nok er der ikke varme på, men når man først er kommet i gang tænker man ikke over det, jeg ejer en 35 og en 65 som jeg konstant skruer på og er der nogen som skulle have lyst skal i være velkommen, så skal jeg nok sætte en kaffemaskine op i værkstedet jeg havde også tænkt på at sætte en computer op med internet adgang men ved ikke om den ville kunne tåle kulden...... ellers må jeg bare bygge et lille kontor kunne jo være meget sjovt hvis vi var nogle stykker om det.... en form for klubhus....

Per Neis
Hanebjergvej 3
4760 Vordingborg
bil: 5356 0930
mail: sanne31@live.dk

Geografisk sted: Vordingborg
ranfelt skrev:
lyder rigtigt fint per, jeg bor i hundige, har lidt probl. m min 35'er liften kører ikke ned, har beskrevet det her på siden. sig frem når du kunne tænke dig at holde "skruedag"
mvh søren ranfelt
ranfelt5@hotmail.com

Du kan bare skrive en sms, så kan vi finde en dag hvor det vil passe ind selvom det nok ikke bliver inde for den næste uge..... jeg er ret åben da jeg ikke laver noget for tiden... nu skal det lige siges at jeg ikke er den store ferguson mekaniker, men prøver..

super, men skal vi snakkes ved efter nytår, vi har vist alle noget andet at se til for tiden :-)
neis33 skrev:
ranfelt skrev:
mvh søren ranfelt
ranfelt5@hotmail.com

Du kan bare skrive en sms, så kan vi finde en dag hvor det vil passe ind selvom det nok ikke bliver inde for den næste uge..... jeg er ret åben da jeg ikke laver noget for tiden... nu skal det lige siges at jeg ikke er den store ferguson mekaniker, men prøver..

skulle der være nogle omkring hobro der har lyst til at mødes og have en aften med lidt skruge og kaffe så kan jeg godt have lidt plads til det men skal de pakeres her så er jeg desvære nød til at sige de skal stå ude ind til vide bor på lille landbrug 3 km uden for hobro nordjyland mvh michael

Rigtig god ide med skrueaftener!

Hvis der er nogle på Vestsjælland i nærheden af Jyderup, der har lyst til at mødes en gang om ugen, så har jeg et lille værksted klar. Og en masse grå fergusoner og stumper at gå i gang med.

Med venlig hilsen
Adriaan

hej jeg tænkte på om der var nogle i thy området der havde lyst til at lave en skrue aften

Med venlig hilsen

Karsten nygaard
50952757

Geografisk sted: Galten-Østjylland
Hej alle
Jeg synnes denne gamle tråd fortjener fortsat opmærksomhed.
Jeg har gjort mig lidt løse tanker og håber der kommer nogle kommentarer til.

De fleste der dyrker vores fælles interesse har jo nok i et eller andet omfang mulighed for at skrue derhjemme.
Når det er sagt, er det også min oplevelse at veteranfolk er meget sociale væsener der kan tilbringe timer i selskab med ligesindede, hvor vi diskuterer de mindste detaljer i hinandens projekter.

Hvad ville være rart. Ja sådan en søndag som denne, hvor jeg ikke skal noget bestemt, ville det være rart, at man kunne sætte sig ud i bilen og køre under ½ time og dukke op i et maskinhus/gl.industrihal et eller andet sted, hvor andre folk, der havde samme tanke også kom forbi.
Man kunne så have et eller andet stående derude, et eller andet med eller man kom bare for snakken. Helt på samme vis som damerne fragter deres strikketøj med rundt.

Sådan et arrangement kan gribes an på mange måder, det jeg tror er vigtigt, er at det ikke bliver for kompliceret.
Det der skal til er noget husrum, der også kan benyttes, uden at der er en egentlig vært/ejer til stede.
Der bør være nogle næsten faste folk der lukker op og betaler for strøm og husleje.
De mere løse tilløbende forventes så at lægge en skilling i kagekassen når de kom forbi.

Systemet virkede fint ved jagtskydninger i gamle dage, hvor man ikke behøvede at være medlem, hvis man bare kom forbi.

En start kan kun ske, hvis nogen kender nogen, der kender nogen.
For at få taget hul på det, vil jeg foreslå man lægger mere udførlige adresser i ens profil.

En anden ting, er at lufte muligheden overfor de nærtboende man kender. Jeg kender adskillige der har gang i spændende ting, men aldrig kunne drømme om at bruge en PC til andet end familiebilleder når børnene var på besøg.
Så totalt set, tror jeg vi er temmelig mange inden for ½ times bilkørsel.

Jeg var besøgende på en stor spejderlejr for nogle år siden. Der havde de anvist teltpladser efter postnumre. Det var en succes, der skabte mange forbindelser mellem nærtboende. Det var måske en ide til dem der arrangerer større træf.
Man kunne også under træf gå rundt med et klistermærke med postnummer.
Med venlig hilsen og fortsat god søndag.
Bent

Kanon idé, med skrueaften.

Geografisk sted: Lyderslev, Stevns
[quote="Steffeno"]Hver onsdag er der klubaften (skrueaften) på Rødvig Skibsmotormuseum, fra ca 19 til 22. Vi hygger, skruer og slutter med kaffe og ostemadder. Alle er velkomne selvom vi ikke har noget traktorer på museet har vi masser af jern derhjemme og masser at snakke om.

Mvh/
Steffen Bechmann Olesen[/quote]

----------------
Holder I stadig skrueaftener i Rødvig om onsdagen?

Som næsten nytilflyttet til Lyderslev/Lund kunne Rødvig jo lyde dejlig tæt på - og ikke mindst nu, hvor den gamle grå - der altså er rød - er kommet hjem.
Mvh Jens

Geografisk sted: Sakskøbing
Hej til alle.

Vi er en lille samling glade traktor"tosser" fra sydsjælland, lolland og falster som enten har lidt hobbylandbrug eller bare elsker gammelt jern, vi forsøger at mødes til lidt hyggesnak og dæksparken samt planer om en høstfest med helstegt pattegris og havetraktortræk konkurence for glade amatører.

Såfremt der skulle være nogle andre som os i nærheden så søger vi gerne nye bekendtskaber.

Mvh

Søren baunsgaard
Sakskøbing

Afholdes der skrueaftner i midtvendsyssel, eller er der en med lidt erfaring, der vil hjælpe med at skrue lidt på min MF35 benzin?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]