Dato og tid er tirs 20. nov 2018 02:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej

Er der nogen som har erfaring med slagleklipper fra onj, trofa eller ligende i sammen prisklasse?

Det er nogle billige modeller i forhold til meget andet.

Er kvaliteten derefter eller er det en super maskine til hobbybrug?

Mvh Claus

Geografisk sted: Randers, Østjylland
Hej Claus

Naboen og jeg har sammen købt slagleklipperen fra Trofa som vi begge bruger efter en MF35 benz.
Vi er meget glade for den, den er meget robust og slår græsset pænt, selvom den også virkelig tager ved og hakker små buske og pinde i småstykker :-)
Det eneste "problem" er at vores gamle MF'ere sluger benzinen i sig når man klipper, og når græsset bliver op mod en meter højt, så kan den ikke trække den rundt med mindre man løfter den lidt med liften.

Mvh Mathias

Hej Mathias

Okay dejligt at høre noget erfaring. Jeg har en volvo bm 430 så regner med jeg skal bruge den til slåning. Skal slå heste folde, så det er tisler, græs og hestepære:-)

Jeg skal ned og se en slagleklipper fra Trofa på fredag, så det var rart at høre noget positivt om den.

Vh Claus

Geografisk sted: Ølgod
Hejsa
Du kan jo også overveje den almindelige græsklipper fra Trofa (180 cm. klippebredde med 3 rotorer).
Jeg købte én i foråret til samme brug som dig, den kører perfekt efter min lille grå. Muldvarpeskud, hestepærer mv. er intet problem.
Det eneste jeg kunne ønske, var 5-10 heste mere i den lille grå, for når græsset er rigtig højt, kniber det med at have power nok.
Til gengæld drikker den så rigtig meget benzin :D

Hejsa svend424

Tak for dit svar, det tager jeg med i mine overvejelser.

Vh Claus

Geografisk sted: Vesthimmerland
Min brakmark behøver ikke nødvendigvis at blive meget flot klippet, men maskinen skal helst være simpel og så vanskelig som mulig at ødelægge og slide op.
Marken kan gemme mange store muldvarpeskud, sten, træstubbe, småbuske, og måske noget gammelt jern og tråd.

Er det så en slagleklipper, jeg skal vælge.?

Evt. denne stadig højeste mode.? :

http://www.trofa.dk/
Billede

Citat:
700 gram hammerslagler!

TAL PÅ SLAGLEKLIPPER

175 cm - PRIS 8900KR +MOMS INC PTOAKSEL

145 cm - PRIS 8000KR +MOMS INC PTOAKSEL

HP på traktor mellem 20-100 HP

Geografisk sted: bodum Aabenraa
baggadap skrev:
Hej Claus

Naboen og jeg har sammen købt slagleklipperen fra Trofa som vi begge bruger efter en MF35 benz.
Vi er meget glade for den, den er meget robust og slår græsset pænt, selvom den også virkelig tager ved og hakker små buske og pinde i småstykker :-)
Det eneste "problem" er at vores gamle MF'ere sluger benzinen i sig når man klipper, og når græsset bliver op mod en meter højt, så kan den ikke trække den rundt med mindre man løfter den lidt med liften.

Mvh Mathias

Hej
Jeg tænker på at købe en til efter en MF 35 Benzin
Den i har efter jeres 35 er det den på 145cm eller den på 175 cm ?
Jeg er lidt i tvivl om den store bliver for voldsom til MF'en

Mvh Ove

Geografisk sted: Danmark, Østjylland
Hej,

Min far og jeg kører med den store (175 cm) fra Trofa. Fin maskine, laver et flot arbejde. Vi har kørt over arealer der ikke har været slået i noget der minder om evigheder og der er mange tuer, sivknolde, tidsler og lignende. Nogle steder har vegetationen været over 1 meter i højden. Vi har kørt med den efter en IH 434 Speed Amplifier (2,5 diesel, 45 SAE HK) og den kan være noget presset under disse forhold, selv i laveste gear! Så hvis man skal igennem noget af det lidt sejere, vil jeg ikke anbefale en mindre traktor end denne, medmindre man har krybegear. Vi har sidenhen indkøbt en Volvo BM 2250'er og den klarer den naturligvis med noget større magt.

Maskinen har kørt omkring 80-100 timer efterhånden og det eneste der er skiftet er 2 slagler, da de traf en gammel hegnspæl af tentorstål. Maskinen bliver altid opbevaret indendøre og jævnligt rengjort og smurt med fedtsprøjten. Der sidder monteret et skrabeblad på rullen bagpå maskinen og det knækkede i den ene side efter de første 10-15 timer. Trofa fremsendte et nyt, kvit og frit. Vi har dog ikke monteret det. Alt i alt en rigtig fin maskine, der udfører et pænt arbejde, lavt vedligehold og til en rimelig pris.

Håber, det kan bruges til noget!

Traktorer:
Volvo BM 2250 Trac Trol (Torque Amplifier)
IH 434 Speed Amplifier
Fordson Major Diesel

Jeg har ikke købt klipper endnu, og min nabo er begyndt at klage over tidselfrø, så jeg må nok hellere snart gøre noget.

Men er det rigtigt observeret, at der findes andre slagleklippere end grønthøsteren, som ikke behøver lift-arme fra traktoren, f.eks. denne.? :

Taarup SKP 1800
http://www.jenskroman.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=29917&sid=2ddc189caea64e7ec19b56ac6095de4c&sid=2ddc189caea64e7ec19b56ac6095de4c#p29917
Billede

Og hvilke andre, som evt. kan trækkes af en Fordson Major på pension.?

Jeg er endte alligevel med at overgive mig til en helt ny Trofa, som jeg håber vil være trofast i mange år.

Vedhæftet fil:
Slagleklipper-trofa.jpg
Slagleklipper-trofa.jpg [ 109.54 KiB | Vist 4406 gange ]

175 cm slagleklipper beregnet til 20 - 100 Hk

David Brown 996:

PTO 540 omdr. -> PTO gear i lav og motor ca. 1800 omdr => ca. 50 Hk PTO output
eller
PTO 540 omdr. -> PTO gear i høj og motor ca. 1100 omdr => ca. 30 Hk PTO output

Men belært af et par frustrerende erfaringer må jeg anbefale, at man kigger annoncerne f.eks. på DBA grundigt igennem og spørger ind til priser på alt, før man bestiller noget hos Trofa.

http://www.dba.dk/fraeser-trofa-f150-me ... -75926611/
Vedhæftet fil:
Trofa-tilbud-dba.jpg
Trofa-tilbud-dba.jpg [ 246.12 KiB | Vist 4362 gange ]

Geografisk sted: Vrensted , Løkken
Jacob kan du uddybe de frustrerede erfaringer bare lidt,jeg har selv overvejet en Trofa slagleklipper

mvh

Torben

Torben Hansen

Man må ikke bliver overrasket, hvis man finder priser på f.eks. DBA som er lavere, end man kan finde dem på hjemmesiden, og topstangen bør man måske købe lokalt frem for at få den eftersendt.
Det med annoncerne er måske ikke særlig slemt i den forstand. Blot noget, som det kan være godt at være opmærksom på, før man køber, synes jeg.
Jeg så det først bagefter og blev så irriteret, at et opfølgende køb af en fræser nu er udsat til på ubestemt tid. ;-)

Men mon ikke, at det er en OK slagleklipper.?
Jeg har næsten ikke testet den endnu, men ingen af de andre i tråden lader til at være utilfredse. :-)

Geografisk sted: Vrensted , Løkken
Ok,havde på fornemmelsen at det var det med priserne du mente men hvad er det med topstang,er det en speciel ? og ja,jeg tror det er en helt fin maskine til prisen og taget i betragtning at det er til hobbybrug.

mvh
Torben

Torben Hansen skrev:
Ok,havde på fornemmelsen at det var det med priserne du mente men hvad er det med topstang,er det en speciel ? og ja,jeg tror det er en helt fin maskine til prisen og taget i betragtning at det er til hobbybrug.

Er Trofa slagleklipperen kun til hobbybrug.?

Topstangen er ikke speciel, men den er ikke med i grundprisen, og det kan være, at det er bedst at montere klipperen på traktoren først, så man kan måle præcist, hvor lang den bør være. Det betyder så, at topstangen skal eftersendes, og der kommer fragt på igen, og så kan det måske være ligeså godt at købe den et andet sted.

Det kan i hvert fald være en noget dårlig oplevelse at have købt en ny slagleklipper og så ender forhandleren med at blive så fornærmet, at han ophører med at svare på mails, fordi der i tilgift forhandles om et tilbud på en fræser. Men jeg tænkte, at hvis det skulle være på den måde, så kunne han da også bare rende mig et vist sted. Hvis jeg passede klipperen godt og sparede på den, så kunne den nok holde i 30 år uden problemer. Den har da også kun kørt sølle ca. 5 timer på to år og er blevet smurt før start og flere gange under vejs. Men nu er der altså noget galt. Den begyndte at støje først lidt og siden lidt mere og så gik den pludselig næsten fast og støjer rigtig meget.
Er der evt. nogen, der kender nogle ordentlige firmaer, hvor det kan tænkes, at jeg kan lave en god byttehandel.?

Eller er der evt. nogen, som har et forslag til, hvordan jeg nemt finder og retter fejlen.?
Den er stadig spændt på, og når jeg løfter den med PTO'en i frigear, så kan jeg godt dreje den store aksel med hånden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]