Dato og tid er lør 21. sep 2019 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej medJer
Eftersom at de her indlæg i dette afsnit efterhånden er af ældre dato vil jeg tillade mig at høre om der måske er kommet nye regler el.
Jeg er endelig blevet færdig med at sætte min MF 550 i stand og er nu klar til syn for at få plader på den. Jeg har ikke et landbrug, bor dog på en nedlagt ejendom og vil gerne bruge traktoren til lidt af hvert på lovlig vis, også kørsel på vejen med div. brænde, træpiller osv.
Traktoren har ikke været indreg. før, så jeg søgt og fået en tilladelse til syn fra skat.
Det jeg dog er i tvivl om, og som flere synshaller har svært ved at forstå er hvordan den skal synes og indreg. Eftersom den er fra 1979 (veteranstatus) har jeg en ide om at det er til at betale sig fra at få den indreg. med nr. plader så jeg må bruge den til det hele.
Mine spørgsmål er så.
1. Betyder det nr. plader foran og bagpå (med dertil hørende nr. plade lys bagpå) ?
2. Hvad skal jeg sige i synshallen at den skal indreg. som ?
3. Nogen ide hvad den koster i vægtafgift og forsikring (Er det muligt at betale sig fra på rimelig vis) ?

Tror det var det og jeg takker på forhånd for svar
Sig endelig til hvis der mangler oplysninger
Fortsat go sommer
Mvh. Peter Arp

Site Admin

Hvis du vil have "rigtige" nummerplader på og vil køre med vogn på vej, altså transport, skal du så ikke have vogn synet med traktor så?

Godt spørgsmål timkenneth
Så langt er jeg slet ikke kommet i tankerne endnu. Ville bare gerne kunne bruge den lovligt som eks. et transport middel.

Site Admin

http://www.maskinbladet.dk/artikel/anve ... or-lovligt

Jeg vil mene du kan nøjes med nummerplade med sort kant. Gråzonen opstår da din ejendom ikke har landbrugs status, og vil du så derfor hente træpiller vil det være et spørgsmål om ord.
"Transport til ejendommen er mere fleksibel - Her må man transportere varer, produkter og materialer, blot de bliver benyttet på ejendommen og i forbindelse med egentlig landbrugs-, skovbrugs- eller gartneriproduktion."

Du skal under alle omstændigheder have en ansvarsforsikring. En kasko forsikring på en gammel traktor er for mig og se irrelevant og sikkert også dyrt. Ansvars forsikring koster næsten ingenting.
Så længe du ikke kører for andre, mener jegi kke vognen skal indregisreres.

Tak for jeres svar
Jeg har dog opgivet at snakke med synshaller om en reg. traktor, men får den synet som en godkendt traktor. Så langt så godt, har været til syn og den blev også godkendt indtil han skulle til at udfylde reg. attester. Jeg mangler oplysninger om akseltryk og totalvægt mm og det skal kunne dokumenteres.!!!!

Nå, jeg har så fundet en her nabolaget der har en magen til med en reg. attest, men det er synshallen heller ikke tilfreds med. Jeg skal finde en typegodkendelse på den siger de....

Er det noget nogen har erfaring med og hvor søger man den????

På forhånd tak
Peter

Site Admin

Arp skrev:
Tak for jeres svar
Jeg har dog opgivet at snakke med synshaller om en reg. traktor, men får den synet som en godkendt traktor. Så langt så godt, har været til syn og den blev også godkendt indtil han skulle til at udfylde reg. attester. Jeg mangler oplysninger om akseltryk og totalvægt mm og det skal kunne dokumenteres.!!!!

Nå, jeg har så fundet en her nabolaget der har en magen til med en reg. attest, men det er synshallen heller ikke tilfreds med. Jeg skal finde en typegodkendelse på den siger de....

På forhånd tak
Peter

Mon ikke du skal til en MF forhandler for at fremskaffe en sådan.
Sikke megen bøvl, du kan nok google dig frem til akseltryk mv. men det er jo stadig ikke nok dokumentation i synshallen.

Geografisk sted: Tølløse
Arp skrev:
Tak for jeres svar

På forhånd tak
Peter
Der står vel et typegodkendelsenummer på den du har fundet i nabolaget?

Tak for svar, jeg har snakket med en MF forhandler i dag og han ville da gerne prøve om han kunne søge en typegodkendelse frem på traktoren, men jeg skal regne med en pris på 1,5-2000 kr..... Han vil foreslog at jeg prøver en anden synshal. Faktisk en lidt Skræmmende udmelding fra ham var, at de fleste synshaller ikke ved hvordan reglerne er når de syner traktorer..

Site Admin

Arp skrev:
Tak for svar, jeg har snakket med en MF forhandler i dag og han ville da gerne prøve om han kunne søge en typegodkendelse frem på traktoren, men jeg skal regne med en pris på 1,5-2000 kr..... Han vil foreslog at jeg prøver en anden synshal. Faktisk en lidt Skræmmende udmelding fra ham var, at de fleste synshaller ikke ved hvordan reglerne er når de syner traktorer..

Tror også jeg ville forsøge mig med en anden synshal i første omgang. Selvom jeg tænker alle overholder reglerne, synes jeg der er stor forksel på synshaller om hvor krakilske de kan være ift. småting.

Geografisk sted: Tølløse
timkenneth skrev:
Arp skrev:

Tror også jeg ville forsøge mig med en anden synshal i første omgang. Selvom jeg tænker alle overholder reglerne, synes jeg der er stor forksel på synshaller om hvor krakilske de kan være ift. småting.
Prøv evt. Applus Bilsyn (det tidligere Statens Bilinspektion) de ved nok lidt mere, end de nye synsvirksomheder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]