Dato og tid er tors 4. mar 2021 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuglebjerg Sydvestsjælland
Mike are win skrev i en anden tråd viewtopic.php?f=15&t=5279:Dette forum er det mest oldnordiske jeg har oplevet på noget internet forum.Jeg har en masse billeder jeg gerne vil dele med jer.Men har ikke tid og energi til at omdanne hver enkelt billede,i pixels og størrelse..!!! Plus man kun må uploade maks 3 billeder i hver tråd.Så kære administrator,sæt forummet fri.!
Lad os uploade så mange billeder i alle størrelser,i hver tråd som vi vil.De gamle undskyldninger med folk har gamle langsomme computere,og langsmt net holder ikke mere.Der findes sku ikk nogen der ikk har 4 mbit i dagens Danmark.
Til de der vil ind og se forummet konstant på deres smartphone,og er "bange" for at bruge for meget data.Der står en sikkerheds nål på forum hovedside.at tråden indeholder billeder.Så vent med at klikke dig ind,til du kommer hjem på din spand med fast net.
Jeg har en pålidelig fast billeddelings tjeneste,som jeg ikke opgiver.! Så mine billeder forsvinder ikke pludselig fra nettet.Hvis det er dèt som admin er bange for.Hvis billeder så endelig forsvinder fra indlæg der er flere år gammel.så slet dem admin,og lad os komme videre.
Når det kan fungere på alle andre forums på nettet,hvorfor skal der så være så mange restriktioner her..??

........................................................................................................................................

Sv:
Ja jeg kan ikke lige se problemet - men jeg har da set masser af forum der virker dårligere end dette her.
ved billedstørrelse er her et gratis program på dansk der reducerer alle de billeder du vil på een gang nemt og hurtigt. http://photofiltre.da.softonic.com/
du gør det nemlig rigtigt ,tag billeder i bedste kvalitet og reducer kopier til det de skal bruges til. Skulle du få lyst til at sende en historie til pioneren skal nemlig bruges den største og bedste kvalitet.
som du gør nu er den bedste måde, de vigtigste billeder i en tråd og resten i et galleri som du linker til. så kan dem der er interesseret gå videre der og dem der ikke er kan nøjes med de 3 billeder.

update 25 - 3 - 14

kære venner nu inden i beklager jer og begynder at piske en stemning op skulle i måske sætte jer lidt ind i sagerne først ;-)

mike jeg har stor respekt for din energi og for at du får taget så mange rigtig gode billeder med forklaring ingen tvivl om det : respekt!!! det kunne mange andre lære noget af.
som jeg skrev længere oppe er det efter min mening korrekt at sætter de vigtigste og bedste billeder ind i en tråd og linker til resten af dine mange billeder på en extern side. så kan alm. brugere nøjes med de få billeder og de hardcore der vil ha alle detaljer kan gå videre på den externe side.

jeg har downloadet et billede fra din side på photo-bucket og det viser sig at det fylder 960X720 pixels og 80 kb. altså mindre end den begrænsning der er her på siden. det vil sige at de billeder du lægger op automatisk på din side bliver gjort mindre. så i stedet for smarte programmer, downloader du bare dem der skal på forum og uploader dem der. kan det være nemmere?
og så længe jeg har noget at sku ha sagt blir det 3 billeder pr indlæg. det burde være nok til at illustrere et alm. indlæg.
sådan en anordning der automatisk kan gøre billeder mindre findes også til dette forum, jeg har bare ikke fundet tid og overskud til at installere det, nok osse fordi jeg synes alle har godt af at lære hvordan man selv kan arbejde med sine billeder, både optimere,rezize og beskære dem. og den måde man lærer det på er ved at prøve selv og bruge lidt tid på det,

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Hellere ægte storhedsvanvid end falsk beskedenhed.. (Erik Clausen)

Geografisk sted: Nakskov
Her er mit lille debat indlæg,når jeg nu er nævnt.

Ang billedstørrelse.Det billede du har lagt op her,af min kammerat for øvrigt.Det er taget med hans smartphone som er en Sony.
De få billeder jeg har taget med hans tlf,kan jeg sagtens uploade direkte,så der er slet ingen problemer.
Når jeg tager billeder med min iphone,så er billedet ikke bare lige til at ligge op på siden,desuden heller ikke med alm digital kamera.
Jeg er meget modstander af,at skulle have billederne igennem et program som jeg ikke kan finde ud af,og have originaler,samt kopier liggende.Har skrammel nok på min computer. :)

Det jeg stilfærdigt prøver at sige er,at jeg gerne ville have muligheden for at gøre,ligesom jeg kunne i det allerførste projekt indlæg jeg lavede.Direkte link til billeder fra internettet.
Nemlig denne tråd:

http://www.dvtk.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=4288

Det syntes jeg virkede fantastisk.!
Det kan ikke lade sig gøre,og det er helt fair.Jeg skal fremover nok lade være med at brokke mig.Der kommer ikke noget ud af det.Desuden vil jeg ikke jokke mere i det,overfor de personer der gider at tage sig tiden til at administrere dette fantastiske forum.!
For har stor respekt for jer,ville bare prøve at komme med ideer til fornyelse.

God dag til alle. :)

Mike

Geografisk sted: Råbjerg/Ålbæk/Vendsyssel
hej Mike.
hvis du vil lægge billederne ind som direkte link skal du bare gøre sådan [img]billedets_netadresse[/img]

hilsen Lennart

Geografisk sted: Råbjerg/Ålbæk/Vendsyssel
eller tryk på den knap som jeg har sat en ring om på dette billede.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]