Dato og tid er ons 25. apr 2018 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: 9530 Støvring
Har købt mig sådan en dejlig 5 Liters 6. Cyl. Fra 1970..

Planen er at den skal have hele turen..Dvs. Maling og Mekanisk skal den være i orden..
Motoren er sådan set gået efter...
Den har Fået ny Kobling, Renoveret et par tænder i Gearkassen. Derud over er der kommet lidt andre dyser. Lavet Pumpe og smidt en Turbo i den. Alt det er lavet hos JD forhandler i Midtjylland. Maskinen er dog lavet således at den kan bruges til hverdags maskine. Planen er dog at den måske skal ende med lidt udstilling. Lidt Pløjning m.m som jeg i forvejen er med til "Veteran".

Traktoren er købt af min onkel som har fået lavet de mekaniske dele i den..
Planen er med det samme at jeg vil skifte filtre og olier m.m.
Men nu begynder spørgsmålene..

1) Har manualen til maskinen og den siger enten 10.32Liter
-23G = SAE 5W 5W-20
0G = SAE 10W 10W-20 el. 10W-30
0+G = SAE 30

Spørgsmålet er så lige Hva Olie skal man bruge til Motoren? En SAE 30 er det ikke blot en havetraktor olie eller? Og bør man evt gå efter en 15/40 i stedet eller hva mener i?
Ved ikke om de olier den forskriver er så forældet at man bør give den en anden olie (Forbedret Olie)

2) Samt Hydralik Olien skriver den JD TYPE 303 Olie -- Samme Spørgsmål her.. Kan ikke rigtig blive klog på hvilken olie det er, og om jeg bør vælge en anden forbedret :P
Bagtøjs Olie?

Derudover er maskinen sådan set i rimelig stand.. ikke rådden eller noget.. Har fået monteret Amerikaner Skærmene og er på jagt eller bøjle osv.

Nogen herinde der ved hvem/Hvor man evt kan finde dele til sådan en model stadig.. Har kigget Spartex / Granit.. Og luret på Ebay i tyskland og Usa... Kunne jo være nogen herinde vidste gode steder..
Noget af det jeg jagter er :
----------------------------
Klistermærker på Motorhjelmen.
Ny Speedometer samt Varme og tank måler ( De Sidder og virker men tænkte hvis den skulle have hele turen skal det hele skiftes.
Vægtklodser til Snuden på den.
Nyt Skilt JD i snuden.
samt div andre sager.
Samt Værkstedsbog

Venlig Hilsen Nyt JD Medlem
Peter R fra Nordjylland.

Site Admin

Hvis den bare skal bruges til at rive gårdsplads med og en søndags hyggetur, så vil en am landbrugsolie SAE30 være ganske udenmærket (og pris stærk!). Skal den starte ofte i minus 10 skal du over i noget 10W/30.
Ang hydraulik og bagtøjs olie. Kontroller det lige først. Det kan sagtens være det overhoved ikke fejler noget. Og de der originale JD olier, mener jeg koster spidsen af en jetjager.

Kender ingen butikker der handler gamle JD stumper, tror umiddelbart du er ude i en aut. JD forhandler som kan skaffe det hjem.

Værkstedsbog burde kunne skaffes via Peters Traktorbøger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]