Dato og tid er tors 15. apr 2021 12:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej Alle.
Har erhveret min en leyland 245 og et dertilhørende trucktårn (købt hver for sig). Mit spørgsmål er så hvilken af de to koblinger der er fri retur og fremløb på min traktor? Skal have sat trucktårnet på som er med klaver/ventil til løft og hydraulisk topstang. På tårnet er noget af retur lavet ud af vandrør (har læst at det er lidt et no go, men har også læst at når det er på retur siden, altså uden tryk, så skulle det gå). Her opstår mit problem, de to koblinger fra tårnet passer i begge koblinger på traktoren. Hvis jeg får byttet om ender jeg jo med tryk i vandrørene. Er der derfor en venlig sjæl som med meget stor sikkerhed kan angive hvilken der er fri retur og fremløb på det vedhæftede billede? Efter at have set en del youtube har jeg en ide om hvilken der er hvad, men vil gerne lige have dette bekræftet. Med tiden regner jeg med at skifte vandrørene til rigtig hydraulik, sådan det er lidt mere sikkert.

Et sidste og helt andet spørgsmål, jeg får en ny hydraulikslange med posten, da den ene slange til topstangen er lidt utæt. Det samles med gevind og der var noget der lignede alm paknngstape i ptfe i det gamle gevind. Derfor vil jeg høre om man bare bruger helt alm pakningstape når det skal samles igen? Tænker der næsten må findes noget der er mere egnet jvf trykket i sådan nogle slanger, men synes ikke jeg finder noget på google....

Emil

Vedhæftede filer:
IMG_2009.JPG
IMG_2009.JPG [ 2.51 MiB | Vist 204 gange ]

Site Admin

umiddelbart vil det være logisk at der er tryk på den øverste kobling.

Har du ikke et andet redskab du kan spænde for? topstangen tager ikke skade, evt. kan du skrive en slange af og se om der kommer olie.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]