Dato og tid er søn 9. aug 2020 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs 12. maj 2020 18:52 
Offline

Tilmeldt: fre 1. mar 2019 21:39
Indlæg: 19
Følgende symptomer:

1. Motor starter med det samme. Hvid røg og den suger sig selv længere op i omdrejninger.

2. Der er blandet dieselolie i motorolie - oliestanden er øget, tynd og lugter af diesel.

3. Der synes olie/diesel ved udstødningsmanifold.

4. Der er IKKE underkompression. Når proppen fjernes kommer der hverken røg, olie eller ånde op.

5. Den har smidt olie/diesel ud gennem ånderør - tilskriver at det er fordi mængden er for stor.


JEG har nyligt skiftet tankhane, fødepumpe og brændstoffilter.

HVAD ER GALT? - jeg tror ikke på toppakning/stykke - det er diesel og ikke vand i olien. Der ses ikke majonæse nogen steder.

Kan det være en defekt dieselpumpe eller hængende dyser? HJÆLP ASAP

Mvh. Lars


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. maj 2020 05:58 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: fre 13. apr 2012 07:38
Indlæg: 399
hvad er der af forvarmer på en dexta? hvis det fx er det samme som på mf35 og den er utæt render der også diesel i olien.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. maj 2020 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man 15. okt 2007 21:31
Indlæg: 1312
Geografisk sted: Bevtoft - Sønderjylland
Hvilken indspøjtningspumpe har du på ? Er det den hvor utætheder ved drivaksel kan løbe ind i forkammer ?? Med hensyn til omdrejninger, hvis det er den med vacum membran, så kan membranen eller rørføringen til membran være i udu.

_________________
Livet er for kort, til alt andet end Ford

61èr Fordson Dexta bensiner

Gumme


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 14. maj 2020 00:05 
Offline

Tilmeldt: fre 1. mar 2019 21:39
Indlæg: 19
Hej igen.

Der er dieselrør fra tankhane til indsugningsmanifolden - til forvarmeren. Jeg skruede røret af og den begyndte at dryppe diesel - skruede så den påskruning som sad i manifolden ud og monterede det på selve røret - røret var isat denne på manifolden - det er en temmeligt lille hul og da jeg åbnede for hanen løb der ikke olie ud - kan der være vaccum under motorgang som suger diesel ud af røret?

Jeg har afmonteret dyserne og får dem tjekket for dryp/defekter - går udfra at det kan være en hængende dyse også - eller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 14. maj 2020 09:14 
Offline

Tilmeldt: søn 9. nov 2008 21:29
Indlæg: 1228
Geografisk sted: djursland
Hvad med vakuummembranen i brændstofpumpen, hvis den er utæt?
Det må kunne suge en masse diesel over i motoren.

_________________
Med venlig hilsen Henrik J


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 16. maj 2020 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man 15. okt 2007 21:31
Indlæg: 1312
Geografisk sted: Bevtoft - Sønderjylland
Hej Lars.

Hvis dieselen skal ned forbi indsprøjtningsdyserne, så vil der gå meget lang tid før det vil give problemer. Den skal forbi så mange ting før det kan løbe den vej.
En dryppende forvarmer kan nok gi lidt mere, men (jeg kan ikke lige huske hvordan det er bygget op) er der ikke en lille tank til den diesel der skal bruges, eller er den koblet direkte til Tanken ??

Ja, hullet i forvarmer dysen er meget lille. Den skal kun lave en lille flamme når den for strøm.

Mit bedste bud er stadig at din indsprøjtningspumpe aksel tætning ind til forgåren er dårlig.
Hvis du kan komme til at løsne indsprøjtningspumpen og trække den 2 mm bag ud, uden at pille rør af, og se om der kommer diesel ud der i samlingen ?
Pumpen skal sidde nøjagtig samme sted igen bag efter, så god opmærkning før du skiller ad.

_________________
Livet er for kort, til alt andet end Ford

61èr Fordson Dexta bensiner

Gumme


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team